Dev #01 | Nekonečný boj s lagy

Všechno to začalo někdy začátkem roku, kdy jsme se rozhodli na serveru udělat zásadní změnu.
Přesně na silvestra proběhl kompletní wipe celého skyblocku a tím nastala úplně nová éra SkyDropu.

První větší návštěvnost serveru

Nad naše očekávání se první den po otevření nového skyblocku vrhlo na server poměrně dost lidí,
v ten den se dokonce trhl rekord v návštěvnosti.
Nejdříve se zdálo, že pro server není absolutně žádný problém držet TPS při 30 hráčích na 19.95,
ale za pár týdnů a už jsme nedosahovali stejných výsledků, což bylo způsobeno ostrovy,
které se za tu dobu naplnily spawnery, hoppery a různými jinými entitami.
Online bylo něco kolem 25 hráčů a TPS se snížily na hodnoty nižší než 15.

1.1.2019 – na serveru online 30 hráčů

 

Migrace mezi hostingy

Vzhledem k ohlasu komunity jsme byli nuceni rychle s problémy něco dělat,
ale přes naši snahu server optimalizovat se nepodařilo dosáhnout potřebných výsledků
a nezbývala nám jiná možnost než změnit hosting.
K přechodu na hosting FakaHeda.eu nebyly v tu dobu finance a proto jsme se rozhodli
udělat nepředvídatelný krok a přestoupili jsme k nejmenovanému malému hostingu,
který sliboval procesor Intel Core i7-7600k za více jak poloviční cenu než výše zmiňovaná FakaHeda s procesory i7/i9,
což jsou výkonově podobné procesory.
Dokonce za cenu menší než nabízela společnost Hicoria za stroj s procesorem Intel Xeon E5, což je procesor přímo nevhodný
pro hostování velkých minecraft serverů kvůli potřebě vysokého taktu na jedno jádro.
Taková cena by nám umožnila hostovat skyblock na výkonnějším stroji, kde se drželo 99% našich hráčů.
Dále by díky tomu bylo možné server uplatit ze zakoupených VIP přes sms, které mohly chodit pouze na jeden hosting.
První týden po migraci vše běželo v pohodě, 20 TPS při 30 hráčích.
Chvíli poté se stav začal opět zhoršovat, server se lagoval i při 15 hráčích, což bylo horší než na
procesoru Intel Xeon E5 se základním taktem pouze 2.6 GHz!
Bylo jasné, že zde není něco v pořádku. Jenže na skyblocku se nic výrazně nezměnilo,
nikdo nijak extra nezatěžoval ostrovem plným entit. Bohužel dodnes nevíme, proč výkon tak rapidně klesl.

Je to tu znovu

Po pár měsících přišlo opět k další migraci serveru na jiný hosting. Tentokrát bylo možné přejít k FakaHedě díky velké
finanční podpoře od hráče Karci. Bohužel server už v tu dobu nebyl nejmenší a tak jsme díky tomu měli bezesnou noc u počítače a koukání na pomalé nahrávání tisícovek souborů.
Možná mi nebudete věřit, ale poté co jsem server přemístil a viděl jsem těch krásných 20 TPS, ukápla mi ve dvě ráno slza radosti.
A druhý den s radostí vstávat v 6 ráno do školy, jej!

Příspěvek o vyřešení lagů na SkyBocku ze dne 28.5.2019.

Jenže na FakaHedě běžel stále jenom skyblock a zbytek serverů zůstal na Hicorii, bylo tedy otázkou času, kdy na Hicorii dojdou
kredity a my budeme muset vymýšlet náhradní plán.

Zachraňující nabídka

Příspěvku o Hardware Updatu si ale Hicoria všimla a s naším štěstím zrovna testovala jejich nové, výkonnější stroje
s procesorem Intel Core i7-7700k, který dosahuje taktu až 5 GHz.
Dostali jsme nabídku na testování těchto serverů a tu jsme také bez váhání vzali, protože jak už jsem několikrát zmiňoval,
u nich jsme stále hostovali všechny servery mimo skyblock.
Výkonem byl server doopravdy srovnatelný s FakaHedou a při stejném počtu hráčů jsme dosahovali podobných výsledků.

Jenže počet hráčů rostl a s tím už si server opět nevěděl rady, naštěstí po hodinách čtení různých článků
o optimalizaci a zkoumání nastavení spigotu jsme zvládli při 50 hráčích udržet něco kolem 19.9 TPS.
Nyní se TPS při 70 hráčích pohybují v hodnotách kolem 14 TPS a nikdy nespadnou pod 10.

Ale i tyto lagy momentálně řešíme. Aktuálně pracujeme na skyblocku 2 pro verzi 1.14, díky kterému by se
počet hráčů měl rozložit mezi 2 skyblocky a tím by se mohly lagy kompletně vyřešit.

 

Děkujeme hostingům Fakaheda.eu a Hicoria.com za umožnění jejich zmínění v tomto článku.

Článek napsal: VozikCZE
Korekce textu: TenGoblinek

Tento záznam byl publikován v Dev blog . Uložit odkaz do záložek.